top of page

Ibland är det skit, det man gör

Igår satt jag och skrev, länge och mycket, fyllde i och fyllde ut och raderade det gamla. Gick tillbaka precis innan läggdags medan jag låg i sängen med telefonen. Insåg att det var skit och att jag måste göra om det igen. Stycken som inte passade in, ord som kändes konstiga i sitt sammanhang och tafatta meningsuppbyggnader. Nej, det ska jag gå tillbaka och ändra när jag kommer hem i eftermiddag. Allt för att berättelsen ska flyta på så bra som möjligt.


Sånt händer ibland. Att skriva en hel bok utan att ändra någonting eller gå tillbaka och läsa om ens tidigare arbete är omöjligt, det är inte så det funkar. Ett steg fram, två steg tillbaka, och snart har man hela kapitel klara. Ibland har man en skitdag. Ibland har man två. Kommer inte framåt, fastnar, tänker att det man gjort är skit. Klipp ut det, spara det i ett nytt dokument och skriv om. Ibland är det som var skit riktigt bra när man går tillbaka lite senare, och då är man glad att man inte har raderat det för all framtid.


Nu ska jag gå till jobbet, ta senvägen förbi alla sju PokéStop hehe. Börjar om en halvtimme. Trevlig tisdag på er! ♥


KramJennie

Läs nästa inlägg här

bottom of page