top of page

Heaven or hell

Fastnade vid det bästa, härligaste stycket för att jag inte kom vidare, jag fick inte till det med replikerna inför det som skulle hända. Lämnade det för nästa kapitel, där det bästa och härligaste snabbt byts ut mot det värsta, det svidande, det arga.


Nu går det bättre. Jag får gå tillbaka till den bättre stunden när jag själv har en bättre stund. När jag kan fokusera på boken och bara boken. Det börjar dra ihop sig nu. Vi flyttar nästa helg. Tar tre och ett halvt år av Stockholmsliv med oss och flyttar hem igen. Sjukt. Helt sjukt.


Johannes och Jasmine kan nog vänta lite. De har redan väntat så länge. När de kommer ut på andra sidan ska jag vara på topp, jag också.


En kompis, en korrekturläsare, en att bolla tankar och idéer med sade att boken var bra, riktigt bra, och att jag var superduktig på att skriva. Det värmde. Det sporrade, sporrar mig. Tänk att det jag gör faktiskt är skitbra. Jag måste intala mig det. Det är bra det jag gör. Jag kan skriva.


Tänk att få skriva på en strand, under en palm, iklädd bikini, en sarong och flipflops medan Johan snorklar eller surfar. Tänk att få färdigställa alltsammans där. En dröm om en dröm som är en dröm som går i uppfyllelse. Nu måste jag gå och fylla upp någonting annat; min mage, eftersom att den låga känningen börjar göra sig påmind. Tisdag dag. Ännu ett par sidor är skrivna. 10.000 steg är tagna. Jag har träningsvärk nåt sjukt i vaderna efter träningen igår och i förrgår.


Jag vill bara skriva nu.


Måste jobba för att få ihop sista lönen, för att det är så underbart det jag gör. Men ingenting går upp emot mitt skrivande.


// Kram, Jennie



Jag har för övrigt en inspirationslista på Pinterest om ni vill kika på vad jag gör och hur jag jobbar. Här kommer länken. Klicka in er på "The Silversword Secret" så hittar ni.


https://www.pinterest.se/janeaurorafrost/the-silversword-secret/



Citat, bilder, personporträtt, allt som tillsammans skapar "The Silversword Secret", eller på svenska, Silversvärdsätten. Del två kommer att heta Silversvärdsskeletten. Eller tvärtom. Vi får se.


Nu vill jag bara fortsätta med kapitel 14.




Läs nästa inlägg här

bottom of page